Success fee to premia jaką możesz zdobyć za skuteczność Twoich działań. Ta metoda wynagradzania zakłada wypłatę dodatkowego wynagrodzenia w zamian za osiągnięcie określonego rezultatu (w całości lub w części). Dotyczy to zarówno umów z pracownikami, jak i umów B2B zawieranych pomiędzy firmami.
Wynagrodzenie success fee – jak to działa?
Pomimo tego, że model ten od bardzo wielu lat dość dobrze sprawdza się w praktyce, wiele osób nadal jest zaskoczonych tym terminem w przetargach, ofertach współpracy i innych dokumentach handlowych.
Model success fee może być stosowany w każdej formie relacji. Ponieważ najczęściej stosuje się go podczas pracy z kontrahentem, łatwo zauważyć, że głównym celem jest motywowanie do wykonywania zadań z maksymalnym focusem na osiąganie celów danej organizacji.
Przedstawiony model wynagradzania można zastosować w zależności od potrzeb w przypadku kontrahentów marketingowych, usług finansowych, kampanii reklamowych i wielu innych.
Success fee – przykłady
#1
Cel: 500 nowych klientów
Część premiowa: 50 000 PLN
Wynik: 200 nowych klientów
Success fee: 0 PLN
#2
Cel: 500 nowych klientów
Część premiowa: 10 000 PLN
Wynik: 550 nowych klientów
Bonus: 10 000 PLN
#3
Cel: 500 nowych klientów
Część premiowa: 10 000 PLN
Wynik: 250 nowych klientów
Część bonusowa: 5 000 PLN