Spis treści
Instytucja czynnego żalu pozwala uniknąć kary, jeśli naruszyliśmy przepisy podatkowe (często nieświadomie) i chcemy przyznać Urzędowi Skarbowego, że takie niedopatrzenie miało miejsce. Jak zatem napisać czynny żal, tak aby uniknąć nieprzyjemności związanych z naszym błędem? Przedstawiamy wzór czynnego żalu, a więc dokument, w którym zawiadamiamy Urząd Skarbowy o popełnieniu czynu zabronionego.
Jak napisać czynny żal do urzędu skarbowego?
Czynny żal nie ma urzędowego wzoru ani formularza – należy go napisać samodzielnie. Czynny żal powinien zawierać nasze dane osobowe, dane adresata, którym jest Naczelnik Urzędu Skarbowego lub Naczelnik Urzędu Celno-Skarbowego, opis popełnionego czynu i opis okoliczności w jakich się wydarzyło. Oczywiście powinniśmy również wskazać osoby, które miały związek z popełnionym przez nas czynem zabronionym oraz informację o tym, czy sprawca naprawił już swój czyn.
Wzór pisma czynnego żalu
Czynny żal – przykładowy wzór pisma do pobrania z gov.pl
W jakiej formie złożyć czynny żal?
Czynny żal należy złożyć na piśmie, ustnie do protokołu lub w formie elektronicznej, wysyłając pismo na skrzynkę e-PUAP właściwego dla nas Urzędu Skarbowego/Urzędu Celno-Skarbowego lub przez e-Urząd Skarbowy.
Czy czynny żal można złożyć elektronicznie?
Tak! Można wykorzystać w tym celu portal e-Urząd Skarbowy! Pismo koniecznie powinno zostać podpisane podpisem kwalifikowanym, profilem zaufanym lub podpisem osobistym.