b2b

Aby wejść na nowy rynek, koniecznie musisz go zbadać. Niezbędne jest aby dowiedzieć się więcej na temat swojej potencjalnej konkurencji: nie chodzi jedynie o ceny, warto abyś dowiedział się też, jak dobrze sobie radzą na rynku i jak wielu mają klientów.

Badanie rynku B2B i konkurencji przed wejściem na nowy rynek

Na rynku istnieje wiele firm, które pomagają znaleźć i przeanalizować te wszystkie informacje na temat konkurencji. Otrzymujesz dostęp do aktualnych danych o firmach we wszystkich regionach Polski i w kilka minut dowiadujesz się wszystkiego o swoich konkurentach.

Firmy zajmujące się analizami rynku B2B proponują możliwość zbadania rynku, na który chcesz wejść, bez wydawania pieniędzy na kosztowne badania. Z takich raportów dowiesz się, co oferuje konkurencja i w jakich cenach, jak wielkie sukcesy odniosła w ostatnich latach, jakie działania podejmują, a na które zupełnie nie zwracają uwagi i będziesz oczywiście mógł porównać swoje możliwości z możliwościami konkurencji.

Analizy Rynku B2B – badania rynku w sektorze B2B

Załóżmy, że Twoja firma zdecydowała, że jest zbyt mała w swoim macierzystym mieście lub regionie. Nie chcesz inwestować w drogie badania rynku, ale musisz wiedzieć, jak funkcjonuje Twoja potencjalna konkurencja: możesz dzięki temu zaoferować niższą cenę lub lepszą jakość usług.

Może nie wszyscy Twoi konkurenci radzą sobie tak dobrze, jak wygląda to w sieci, może niektórzy nie wywiązują się terminowo ze swoich zobowiązań wobec klientów, a może są na prostej drodze do bankructwa?

Na pierwszy rzut oka badanie rynku w celu zaoferowania swoich usług lub towarów jest bardzo kosztowne. Jednak większość informacji o konkurencji możesz zdobyć sam.

W efekcie nie wchodzisz na nowy rynek na ślepo, ale ze zrozumieniem, ile i kto jest skłonny zapłacić za Twoje towary i usługi, jakie problemy ma Twoja konkurencja i jak mają wyglądać Twoje oferty handlowe.

Wprowadzenie nowego produktu na rynek B2B

Nie musisz wyławiać wszystkich swoich konkurentów – wystarczy skupić się na kilku-kilkunastu, by mieć pojęcie, co możesz wycisnąć z danego rynku. A potem nurkujesz nieco głębiej i studiujesz profile tych firm: często z zebranych informacji możesz wyczytać, jak rentowny jest biznes konkurenta, na jakich produktach i usługach zarabia najwięcej, a nawet kim są jego klienci.

Jeśli konkurent startuje w przetargach we własnym imieniu, liczba pracowników jest niewielka (1-2 do 10 osób), a liczba projektów i zyski są bardzo wysokie, to prawdopodobnie firma zleca dużą część prac podwykonawcom. Najczęściej jest to outsourcing marketingu, outsourcing usług marketingowych, outsourcing księgowości oraz outsourcing usług księgowych.

Z jednej strony możesz zacząć od zaoferowania swoich usług konkurentowi. Z drugiej strony, jeśli Twoja firma potrafi zrobić wszystko, co potrafi konkurent, możesz wejść na rynek ze znacznie niższymi cenami: samodzielnie, a nie jako podwykonawca.

Sprzedaż hurtowa B2B i platformy do zamówień B2B

Funkcjonalność nowoczesnych platform b2b pozwala klientom B2B szybko i wygodnie korzystać z funkcji platform B2B, które zwiększają wskaźnik ich lojalności, dzięki czemu wracają do sklepu ponownie i ponownie.

Zakupy za pomocą kilku kliknięć nie są już prerogatywą konsumentów B2C, sprzedaż online zawitała również na rynek b2b. I to całkiem prężnie: analizy rynku pokazują, że liczba sprzedaży online w B2B jest prawie 3 razy wyższa niż w B2C. I tak, różne badania pokazują, że odsetek odwiedzających stronę internetową, którzy dokonali zakupu, do ogólnej liczby wszystkich odwiedzających, to właśnie na rynku B2B wskaźnik konwersji wynosi aż 10%, podczas gdy w segmencie B2C wskaźnik konwersji jest znacznie skromniejszy i wynosi około 3%.

Dodatkowo regularność zakupów na rynku B2B jest znacznie większa, ponieważ częściej, jeśli nie zawsze wiedzą, po co trafili na stronę sprzedawcy i jakich produktów lub usług szukają.

MOŻE SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ...

KPI, czyli wszystko o kluczowych wskaźnikach efektywności

Spis treści KPI – co to jest?Zalety i wady KPIJak możesz mierzyć…

Crowdfunding – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć

Spis treści Czym jest crowdfunding?Kampanie crowdfundingowe, co to jest?Platformy crowdfundingowe w Polsce…

Kim są Aniołowie Biznesu?

Spis treści Kim jest anioł biznesu?Czym charakteryzuje się anioł biznesu?Anioł Biznesu vs…

Czym jest bezpieczeństwo w sieci?

Spis treści Czy bezpieczeństwo w sieci zyskuje na znaczeniu? Jak chronić swoje bezpieczeństwo…